Wes Montgomery’nin İzinde: Tim Fitzgerald
Caz gitar tarihinin efsanevi müzisyenlerini saymak isteseniz, aklınıza ilk gelecek isimlerden biridir Wes Montgomery. Her caz severin, ilgi duyduğu döneme göre, favori bir Wes Montgomery albümü mutlaka vardır. Klasiklerden Smokin’ at The Half Note veya Incredible Jazz Guitar ya da Jimmy Smith ile Dynamic Duo veya CTI dönemi kayıtlar mutlaka bir yerlerden kulaklarınıza gelmiştir.
Chicago’lu gitarist Tim Fitzgerald, Wes Montgomery’i çok seven bir müzisyen. İnsanın sevdiği müzisyenin adımlarına basarak yürümesinden daha güzel bir şey olabilir mi? Bu uğurda 20 yıldan fazla süredir Montgomery’nin nevi şahsına münhasır, stil sahibi ve duyulara hükmeden müziğini tahlil edebilmek için çalışıyor. Bu çalışmaların bir parçası olarak 2009 yılında 625 Alive: the Wes Montgomery BBC Concert Transcribed kitabını yayımladı.
Müziğin özünü kavrama çabası biz dinleyicilerin Montgomery’nin ruhunu Fitzgerald’ın ellerinden duyumsamamızı sağlıyor. 16 Eylül 2022 tarihinde Kanadalı plak şirketi Cellar Live aracılığıyla dinleyicisiyle buluşacak olan Tim Fitzgerald’s Full House’da Montgomery bestelerini Fitzgerald, Victor Garcia ve Chris Madsen aranjmanlarıyla dinliyoruz. Albümde gitarist Fitzgerald’a Victor Garcia trompette, Greg Ward II alto saksofonda, Chris Madsen tenor saksofonda, Tom Vaitsas piyanoda Christian Dillingham basta ve George Fludas davulda eşlik ediyor. Transient Sound Recording Chicago stüdyosunda kaydedilen albümün prodüktörlüğünü Fitzgerald ile birlikte Cory Weeds üstleniyor. Kayıtta ses mühendisi Vijay-Tellis Nayak görev alırken mix ve mastering işlemlerini Rich Breen üstlenmiş.
Doğu felsefesini de dahil ederek söyleyebileceğimiz tüm öğretilerde kendini var etme çabasının en önemli adımı ustayı tanıma, yolunda yürüme çabasıdır. Fitzgerald’ın akıl hocası Montgomery, eğer hayatta olsaydı muhtemelen bu albümü keyifle dinlerdi. Çünkü bu albümü kendisine bir sevgi mektubu olarak kabul ederdi. Fitzgerald bu albümün en önemli yapı taşlarını Barry Harris ve Rodney Jones olarak ifade ediyor. Bilgelikleri ve uzmanlıklarını paylaşarak Fitzgerald’a eşsiz birer yol gösterici olmuşlar.
Albümde Montgomery diskografisinin olmazsa olmazı iki parça Four on Six ve Fried Pies de yer alıyor. 6/8’lik bir ritmin üzerine bindirilmiş 4/4’lük bir ritmi ifade eden Four on Six parçası son derece akılda kalıcı bir caz standardı. Fried Pies’de yine aynı şekilde temposu bir saniye bile düşmeyen ve usta müzisyenlerin sık sık ziyaret ederek saygılarını sundukları bir başka caz standardı.
Fitzgerald, Von Freeman, Wycliffe Gordon, Ron Perrillo, Makaya McCraven, Marquis Hill ve Denis Charles gibi isimlerle çalışmış bir performansçı ve muazzam bir ritim section aranjörü olarak yalnızca iyi bir gitarist olarak değil aranjör ve grup lideri sıfatıyla da Montgomery’inin ruhunu başarıyla anıyor.
Fitzgerald’ın da ifade ettiği gibi bu Montgomery’nin soundunu kopyalayan bir albüm değil, öyle bir amacı olmadığı gibi bunun ihtimali de olmadığının farkında ama bu yolla Montgomery’nin müziği ile bir bağlantı kurmaya çalışıyor.
Montgomery’nin bestelerini hak ettikleri saygıyla yorumlayan bir albüm.