Tsuyoshi Yamamoto Trio: A Shade of Blue (Evosound 2023)

Scroll down for English.

Japon cazı dünyanın en önemli caz kültürü damarlarından biri. Bu damarı yaklaşık 50 albümün içerisinde görev alarak besleyen bir piyano üstadı olan ise Tsuyoshi Yamamoto. Yamamoto, 75 yaşında her saniyesi tecrübe ve titizlikle işlenmiş yeni albümü A Shade of Blue’yu yayımladı. Evosound etiketi taşıyan ve içerisinde mavi ruh halinin sayısız tonunu barındıran albüm, 10 özel parçadan meydana geliyor. 

Yamamoto, Japon adalarından biri olan Niigata’da 1948 yılında dünyaya geldi. Art Blakey & The Jazz Messengers’ın 1959 kaydı olan film müziği Les Liasons Dangereuses albümünü dinledikten sonra caza merak salmış ve piyano taburesine o yıllarda oturmuş. 1967 yılında dönemin önemli medya şahsiyetlerinden aktör ve müzisyen Mickey Curtis ile turlayarak yıldızını parlatmıştı.

1974 yılında Japon caz prodüktörü Takeshi Fujii’nin kült plak şirketi Three Blind Mice için albümler kaydetmeye başladı ve yıllar içinde Japon cazı severler için yeri doldurulamaz bir ikona dönüştü. Dizzy Gillespie, Elvin Jones, Carmen McRae gibi Amerikalı caz yıldızları ile çalışmalarının yanı sıra Tokyo‘daki caz kulübü Misty’nin daimi piyanisti olması ve 1980’ler ve 90’larda Japonya’nın popüler tv programı Ryu’s Bar’ın müzik direktörü olması Yamamoto’nun geniş kitlelere ulaşmasını sağladı.  

Tecrübeli müzisyenler kendilerinden beklendiği olgunluk ve dinginlikte bir o kadar da mukavemeti yüksek çalıyorlar

Orijini Hong Kong olan tutkulu yapım firması Evosound etiketiyle yayımlanan ilk albümünde Yamamoto’ya 79 yaşındaki davulcu Toshio Osumi ve grubun en delikanlısı olan 61 yaşındaki basçı Hiroshi Kagawa eşlik ediyor. Yaş ortalamaları 71 olan üç usta müzisyen kendilerinden beklendiği gibi olgunlukla, dinginlikte icra ettikleri pasajların yanı sıra Last Tango in Paris parçasında olduğu gibi son derece yüksek tempo ve mukavemeti oldukça güçlü pasajların hakkından da başarıyla geliyorlar.

Misty’ parçasının içerisine gizlediği ‘A Girl from Ipanema’ ve ‘Bye Bye Blackbird’ün içerisine yerleştirdikleri ‘Fascinating Rhythm’ göndermelerinde olduğu gibi sürprizli ve muzip pasajlarla da müziklerini zenginleştiriyorlar. 

Caz müziğin güzelliğini en saf haliyle duyabileceğimiz, piyano üçlüsü formuna bir övgü niteliğinde kaydedilen albüm, Tokyo’da Gotana Culture Centre Music Hall’de seyircisiz olarak canlı kaydedildi. 27 Ekim tarihinde raflarda yerini alan plak Yamamoto’nun favori parçalarından ve kendi kataloğunun incilerinden oluşan bir yıldızlar toplaması niteliğinde. Odyofil sınıfı yüksek çözünürlük ses dosyalardan “Lacquer cut” tekniği ile üretilen 180 gr’lık 2 plak olarak elinizde olacak kaydın içerisinde arşiv nitelliğindeki fotoğraflar ve her parçanın oldukça detaylı içerik notları da yer alıyor. 

Tam bir odyofil hazinesi olarak dizayn edilen albüm plak formatının yanı sıra MQA-CD, SACD Hybrid Multi-Channel, Blu-Ray (Dolby Atmos + Stereo), 4K Ultra HD Blu-Ray gibi yüksek çözünürlük formatları ile birlikte dijital platformalarda da 8 Aralık 2023’de yerini alacak.  

Albümü firmanın kendi mağazasından satın almak için BURAYI ziyaret edin.

Kolay ulaşılabilir, zamansız ve müzikal damaklarda uzun süre mutluluk hissi bırakacak Crème de la crème bir kayıt dönüyor müzik çalarımızda.

70 dakika olarak kaydedilen A Shade of Blue, gusto sahibi odyofillerden, temel seviye müzik ilgililerine kadar oldukça geniş bir yelpazede müzikseveri mutlu edecek yapıda. Kolay ulaşılabilir, zamansız ve müzikal damaklarda uzun süre mutluluk hissi bırakacak Crème de la crème bir kayıt dönüyor müzik çalarımızda. 

Elegant bir piyano introsu ile start alan ilk parça, Speed Ball Blues, 1975 tarihli Misty Club canlı kayıt albümü ‘Blues for Tee’ albümünde de yer alıyordu. O dönem çok daha bluesy hissiyatla kaydedilen parça, A Shade of Blue albümü için çok daha steril ve kontrollü bir olgunlukta kaydedilmiş. Osumi’nin nüanslı, fırça darbeleriyle takip eden ritim, Kagawa’nın sürdüğü basla birleşerek liderin solo alanlarına uygun icra koridorları yaratmış. Kararlı vuruşlarla bölünen partisyonlara yerleştirilen uzun ve değişken sololar parçanın piyano ile kurulan ana omurgasını oluşturmuş. 

Yamamoto repertuvarının önemli parçalarından biri olan Kurt Weill bestesi standart Speak Low, önce melankolik ve içe dönük bir intro ile başlıyor, ardından neşeyle swing ederek devam ediyor.

Alan Bergman baladı ve Barbara Streisand’ın 1974 tarihli nefis pop albümünden tanıdığımız The Way We Were parçasında ise Tsuyoshi Yamamoto Trio, parçayı doğasına uygun bir melankoli seviyesinde icra ediyorlar. Bu parçanın en çarpıcı kısımlarında Yamomoto’nun gösterişli piyano soloları parçayı farklı bir boyuta taşıyor. 

Albümün benim için en dikkat çekici parçası hiç şüphesiz Gato Barbieri bestesi olan ‘Last Tango in Paris’ oldu. Klasik müzik icrasını andıran girişin ardından mistik ve çekici ana melodi motifini tüyleri diken diken eden bir formda işleyen üçlü parçanın muhtemelen en başarılı yorumlarından birine imza atıyor. 

Tsuyoshi Yamamoto Trio albümleri her zaman plak dükkanlarının baş köşelerinde, nadir odyofil plaklar kategorisinde yer almıştır. Koleksiyonunuza hem müzikal değeri yüksek hem de koleksiyoner olarak sizi mutlu edecek bir katkı sağlamak isterseniz A Shade of Blue ilginizi çekebilir.     

 

Tsuyoshi Yamamoto Trio: A Shade of Blue (Evosound 2023)

Japanese jazz is one of the most important veins of jazz culture in the world. Tsuyoshi Yamamoto is a veteran piano master who has nurtured this vein by taking part in nearly 50 albums. At the age of 75, Yamamoto has released his brand new album A Shade of Blue via Evosound, every second of which was crafted with experience and meticulousness. The album contains countless shades of the blue mood, consists of 10 special tracks.

Yamamoto was born in Niigata, one of the Japanese islands, in 1948. After listening to Art Blakey & The Jazz Messengers‘ 1959 soundtrack Les Liasons Dangereuses, he became interested in jazz and sat on the piano stool in those years. In 1967, he toured with Mickey Curtis, an important Japanese actor, musician and media personality of the time. In 1974 he began recording albums for Japanese jazz producer Takeshi Fujii‘s cult record label Three Blind Mice, and over the years he became an irreplaceable icon for Japanese jazz fans. In addition to his work with American jazz stars such as Dizzy Gillespie, Elvin Jones and Carmen McRae, Yamamoto also became a house pianist for the jazz club Misty in Tokyo and the musical director of the popular Japanese TV show Ryu’s Bar in the 1980s and 90s.

The experienced virtuosos play with the maturity and serenity expected of them, yet with great stamina.

Yamamoto is accompanied by 79-year-old drummer Toshio Osumi and 61-year-old bassist Hiroshi Kagawa, the youngest member of the group, on his debut album released by the ambitious Hong Kong-based production company Evosound. With an average age of 71, the three veteran musicians perform with the maturity and serenity expected of them, as well as successfully handling passages with a very high tempo and strong stamina, as we listen in Last Tango in Paris.

They enrich their music with surprising and mischievous passages like the references to ‘A Girl from Ipanema‘ hidden in ‘Misty‘ and ‘Fascinating Rhythm‘ hidden in ‘Bye Bye Blackbird‘.

The album, a tribute to the piano trio form in which we can hear the beauty of jazz music in its purest form, was recorded live without an audience at Gotana Culture Center Music Hall in Tokyo. The album was expertly recorded and mixed by the award-winning, Hideo Irimajiri. Released on October 27th, the record is a stellar collection of Yamamoto’s favorite pieces and pearls from his own catalog. Produced with “Lacquer cut” technique from audiophile-grade high-resolution audio files, the double LP 180gr vinyl release includes archival photographs and detailed liner notes for each track.

The album is produced as an audiophile’s treasure, the album will be available on high resolution formats such as MQA-CD, SACD Hybrid Multi-Channel, Blu-Ray (Dolby Atmos + Stereo), 4K Ultra HD Blu-Ray and later on will be available on digital platforms on December 8, 2023 The recording session captured in 8 microphones for the piano, three for the bass, twelve for the drums, and 16 for the whole tones.

You can buy album HERE.

An easily accessible, timeless and crème de la crème record that will leave a feeling of happiness on the musical palate for a long time.

Recorded in 70 minutes, A Shade of Blue will please a wide range of music lovers, from audiophiles with gusto to those with a basic interest in music. An easily accessible, timeless and crème de la crème recording that will leave a feeling of happiness on the musical palate for a long time is returning to our music players.

The first track Speed Ball Blues, which starts with an elegant piano intro, was also featured on the 1975 Misty Club live album ‘Blues for Tee’. Recorded with a much more bluesy feel at the time, the track was recorded with a much more sterile and controlled maturity for A Shade of Blue. Osumi’s nuanced, brushstroke-driven rhythm, combined with Kagawa’s walking bass, creates performance corridors suitable for the leader’s solo spaces. Long and shifting solos inserted into scores divided by decisive strokes form the main backbone of the piece with the piano.

Kurt Weill’s composition Speak Low, one of the most important pieces in Yamamoto’s repertoire, begins with a melancholic and introspective intro and continues with a joyfully swinging performance.

In the Alan Bergman ballad The Way We Were, which we know from her 1974 Barbara Streisand’s pop album, Tsuyoshi Yamamoto Trio performs the piece with a melancholy level appropriate to its nature. In the most striking parts of this piece, Yamomoto’s flamboyant piano solos take the piece to a different dimension.

The most remarkable piece of the album for me is undoubtedly the Gato Barbieri composition ‘Last Tango in Paris‘. After an introduction reminiscent of a classical music performance, the trio performs the mystical and alluring main melody motif in a goosebump-inducing form, probably one of the most successful interpretations of the piece.

Tsuyoshi Yamamoto Trio albums have always been in the top corners of record stores, in the category of rare audiophile records. If you want to add a high musical value to your collection that will also make you happy as a japanese jazz collector, you may be interested in A Shade of Blue.

Dark Blue Notes in ENGLISH.

Burak Sülünbaz

Co-Founder, Jazz Writer // Kurucu Ortak, Caz Yazarı

Burak Sülünbaz 'in 148 yazısı var ve artmaya devam ediyor.. Burak Sülünbaz ait tüm yazıları gör

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir