Beklemek: Ben Miller – Feathers of Ma’at (Truth Revolution Records 2023)
Piyanist Ben Miller Filipinler’de doğmuş, Peru’da ve New York’un dışında büyümüş, Montreal ve New York City’de eğitim görmüş. Pandemiden sonra Rochester, NYC’ye taşınan Miller, genç yeteneklerin yer aldığı Dweller on the Threshold adlı kendi bestelerinden oluşan 25 parçalık bir topluluk projesine liderlik ediyor. Projelerinde, kayıt, miksaj ve masteringe kadar prodüksiyonun tüm aşamalarında yoğun bir şekilde yer alıyor.
İlk üçlü, yani trio albümü Feathers of Ma’at’ önümüzdeki ayın ilk günlerinde yayınlanmış olacak. “Hayatımın yarısından bu yana bir yerden bir yere taşınıyorum ve caz çalıp, parçalar yazıyorum. Şöyle bir geri çekilip ne kadar ilerlediğimi görmek için doğru zaman olduğunu düşündüm,” diyor Miller. Tümü özgün ve yeni dokuz besteden oluşan albümde piyanoda Miller, davulda Taru Alexander ve basta Joseph Lepore yer alıyor.
Alexander ise, eleştirmenlerce beğenilen 2022 tarihli son çalışması Echoes of the Masters albümü de dahil olmak üzere (Taru Alexander’ın Echoes of the Masters albümüyle ilgili yazıma buradan ulaşabilirsiniz) 100’den fazla albümde çalmış; Brooklyn ve New York City caz sahnelerinin aranan davulcularından biri. Miller ve Alexander, Brooklyn’deki Williamsburg Müzik Merkezi’ndeki bir caz konserinde tanışmışlar ve Alexander, onu kendi dörtlüsüne katılmaya davet etmiş. Alexander, “Onunla ilk çaldığımda özel bir şey duyabiliyordum. Ben’i daha iyi tanıdıkça, bestelerinden daha çok etkilendim. Ona, dünyanın onu tanıma zamanının geldiğini söyledim,” diyerek, Miller’ı bir albüm kaydetmeye teşvik etmiş ve kayıt için Joseph Lepore da ekibe katılmış. Miller,”Taru ve Joseph ile çalmak ve yazdığım melodileri yorumladıklarını duymak benim için bir onurdu. Onlar harika müzisyenler ve çok eğlenceliler,” diyor.
Miller’ın bestelerinde, sadece bebop, post-bop ve diğer caz stillerinin izlerini değil, mistisizmin de etkilerini duymak olası. Feathers of Ma’at’taki besteler hem müzikal tat arayışlarını, hem de metafizik tema araştırmalarını belgeler nitelikte. Albüm başlığı da bunu destekliyor; gerçeği, düzeni, dengeyi ve adaleti temsil eden kartal kanatlı Mısır tanrıçası Ma’at’a (ma-aht olarak telaffuz ediliyormuş) atıfta bulunuyor. Bazı parçaların adları mitolojik figürler, kavramlar, eski simya sanatları, anatomi veya numeroloji ile ilgili olsa da, bunlar Miller için güzel melodiler yazmak için bir araç sadece. Bas ve davulun oluşturduğu ritmik olgunluğa Miller’ın da katıldığını ve dengeli solo dağılımlarının da albüm boyunca katmanlar oluşturarak sürdüğünü söylemek gerek.
Piyano merkezli yola çıksa da, gayet iyi kotarılmış bestelerden oluşan ve uyumlu bir üçlü dinlemek isteyenler için ideal bir albüm Feathers of Ma’at; tek sorun birkaç hafta daha beklemek zorunda kalmak. Albüm yapmak için bu kadar bekleyen yetenekli bir piyanisti beklemeye de değer doğrusu…