Korhan Futacı – Karmaşaya Aşina (2022)
Kara Orkestra, DANdadaDAN, Konstrukt ve Taburada projeleriyle kendinden söz ettiren saksafonist, besteci, söz yazarı ve prodüktör Korhan Futacı, solo albümü Karmaşaya Aşina ile vizyoner bakışını farklı bir seviyeye taşıyor.
Üretken sanatçı, son kısaçaları Shadowboxing ile karantina günlerinin buhranından doğan keşifleriyle elektronik müzik janrında da yeteneğini kanıtlamıştı. Müzisyen bu defa pandemi döneminde fikir olarak gün yüzüne çıkan çeşitli denemeleri yeniden şekillendirerek ve taze çalışmalarını da müzikal paletine ekleyerek dinleyiciyle buluşturuyor. Prodüktörlüğünü Korhan Futacı’nın üstlendiği sekiz şarkıdan oluşan Karmaşaya Aşina, ses verdiği 30 dakika boyunca deneysel caz ve rock tınıları dahil olmak üzere farklı müzikal referanslarla bezeli.
Açılışı gerçekleştiren karmaşaya aşina, bizi bir vapur yolculuğuna çıkararak İstanbul’un gölgelerinde dolaştırıyor. Şehrin gizemli dünyasına gömülüyor, izler ve işaretlerin peşinden sürükleniyoruz. Sözlerinde Seda Gazioğlu’nun imzası bulunan çok üzgünüm, şairane diliyle Kara Orkestra soundunu iliklerimize kadar hissettiriyor.
Albümün en vurucu şarkılarından biri olduğunu özellikle belirtmek gerek. Yerli rap sahnesinin göz önündeki isimlerinden Gazapizm’in konuk olduğu bam bam ise albümün sürprizi. İkilinin kimyası keyifli bir titreşim yayıyor. Sözleri Onur Ünlü’ye ait ah ederek vah ederek, müzikal altyapısı kulak dolduran bir çalışma. Ardından gelen korkmaz ağlar, kaybettiklerimiz için bir ağıt niteliğinde. Müzisyenin vokal performansının tüm gücüyle karşımızda olduğu şarkı, üreterek direnmenin en güzel örneklerinden.
Karmaşaya Aşina, yarattığı tekinsizlik hissiyatı ile zaman zaman kuytu köşelere temas ederek, kimi zaman ise bunca yıkıntının ve ağırlığın arasından umut aşılayarak ilerliyor. Her dinleyişte yeni anlamlar kazanan, duygu dünyasına dinleyiciyi de çeken çalışma; yoğun ve çok katmanlı soundunu kulaklarımıza ulaştırıyor. ah bebek ah’ta, pencere bilinçdışı düzleme doğru aralanıyor. İmgeler, rüyalar, gerçeklikler çarpışıyor; sınırları bulanıklaşıyor. ellerim kan içinde de benzer şekilde sarhoşluk ve baş dönmesi hali arasında mekik dokuyan şarkılardan.
Albümü noktalayan eşek, Korhan Futacı’nın kendine özgü bir müzikal dil inşa ettiğini kanıtlıyor. Sanatçı, birbirine doğru açılan anlatılar yoluyla müzikal evrenini kuruyor, içindeki enerjiyi müziğiyle dışarı taşırıyor.
Korhan Futacı, kendini konfor alanından çıkmaya teşvik eden ve kalıplara uymayan bir müzisyen. İcra ettiği müziğin imkânlarını genişletmekten çekinmeyen sanatçı, tamamı sözlü şarkılardan oluşan yeni uzunçalarında mistik bir deneyim sunuyor. Diskografisinde kararlı bir şekilde yalnızca kendi sanatsal çizgisini izleyen sanatçının nitelikli çalışması Karmaşaya Aşina, aynı zamanda yerli alternatif müzik sahnesi için kıymetli bir kilometre taşı.