Dokunmaya Değer! Patricia Brennan – More Touch (Pyroclastic 2022)
Meksika kökenli vibrafoncu, marimbacı ve besteci Patricia Brennan yeni albümü More Touch’la geride bırakmaya hazırlandığımız yılın en dikkat çekici albümlerinden birine imza attı. İlk albümü Maquishti ile New York Times’ın 2021’in En İyi Caz Albümleri listesine girmeyi de başarmıştı geçtiğimiz yıl. Ben ise Brennan’ı Tomas Fujiwara’nın 2019 tarihli 7 Poets Trio albümden tanıyordum.
Brennan More Touch albümünü seslendiren perküsyon dörtlüsüyle caz, yeni müzik ve Meksika geleneksel müziğinin etkileriyle yeni bir bütün oluşturuyor ve bir önceki albümündeki sesleri nerdeyse yeniden tasarlıyor. Ona albümde davulcu Marcus Gilmore, perküsyoncu Mauricio Herrera ve basçı Kim Cass eşlik ediyor.
Brennan More Touch’ta, ilk solo çıkışında sergilediği dağarcığını daha da genişletiyor, progresif caz ve çağdaş klasik müzik arasındaki çizgileri bulanıklaştırarak oldukça geniş bir ses paleti kullanıyor. Vibrafon ve marimba’nın kendi doğası gereği yankılı güzelliğini ve vurmalılarla melodi yaratma tekniğini geliştirirken memleketi Meksika’nın geleneklerinden yararlanmayı da ihmal etmiyor.
Brennan’ın Afro-Küba ritimleri, az da olsa elektronik seslerle oluşturduğu evren, folk, rock ve klasikten etkilenen tarzıyla vibrafonun yaşayan ve değişen bir enstrüman olduğunu bir kez daha kanıtlama yolunda büyük işaretler oluşturuyor.
Zaman zaman keskin, sivri ve atak ritimlerle yol alan albüm zaman zaman da dingin ve ferah melodileriyle şaşırtıcı bir tezat oluştursa da, yarattığı karanlık ve gerilimli atmosferle, her dinlediğinizde başka başka güzellikler keşfedeceğiniz yolunda garanti vermeyi de ihmal etmiyor; bir daha dokunmaya değer diyorum.