Müzik Her Nerdeysen Seninle: Ant Law & Alex Hitchcock
ENGLISH version of the article is HERE.
Büyük Britanya’nın yaratıcı müzisyenler sahnesinden iki harika müzisyen, saksafoncu Alex Hitchcock ve gitarist Ant Law, Outside in Music firması için son derece dinamik bir kayıt gerçekleştirdi. İkilinin ilk defa ortaklaşa grup liderliğini paylaştıkları albüm olma özelliği taşıyan Same Moon In The Same World birbirinden farklı yerlerde kaydedilmiş ve Joel Ross, Eric Harland, Linda Oh, Kendrick Scott, Shai Maestro, Tim Garland, Ben Willams, Jeff Ballard ve Sun-Mi Hong gibi her biri kendi gruplarında da albümler kaydeden birinci sınıf müzisyenlerin de kayda katıldığı enerji santrali bir albüm.
Albümdeki parçaların besteleri Law ve Hitchcock tarafından yarı yarıya bölüşülmüş, sadece albümün son parçası After The Rain bir Coltrane bestesi. Ekim 2020 ve Eylül 2021 arasında alınan kayıtlar, Sonny Johns tarafından 2021’de mikslenmiş ve Peter Beckman tarafından master edilmiş.
Pandemi döneminde, turneye çıkılamadığı için herkesin online olarak bir arada olduğu günlerde yaratılan bu albüm, online olarak gerçek zamanlı örülmüş. Law ve Hitchcock tarafından hazırlanan demolar dünyanın farklı yerlerinden müzisyenlere iletilmiş ve onların katkılarıyla gelişmiş. Sürece yayılan bir proje olduğu için üzerine detaylı düşünülmüş katmanlı sololara da imkân veren kompozisyonlar hazırlanmış.
Haruki Murakami’nin 1999 tarihli Sputnik Sweetheart (Sputnik Sevgilim, Doğan Kitap) kitabından alıntılanan “ikimiz de aynı dünyada aynı aya bakıyoruz; gerçekliğe aynı çizgiyle bağlıyız” sözleri o katostrofik dönemde sanatçıların üretim pratiklerine bir gönderme kabul edilebilir. Albümün bu melodik yaklaşımının gerisinde arayışlarla zaman kaybetmeden insan doğasına doğrudan dokunmanın çabası var. Bununla birlikte geri planda müziğin globalde insani bir müzikal deneyimlemeye ihtiyaç duyuşu da var. Nerede olursak olalım aslında tek bir ay ışığının aydınlattığı müzik severleriz ve bu albüm her açıdan bir müziksevere duyusal tatmin yaşatacak kapsayıcılıkta.
Ant Law’u Emma Rawicz’in ilk albümü Incantation’da dinlemiştim ve çok dikkatimi çekmişti. Albümde Law’ın yine kendi bestesi Haven’t Meta Yet parçasında olduğu gibi düzensiz ve uzun formda akustik, elektrik ve 8 telli gitar soloları ile birlikte son derece akıcı veya sakin formda gitarlarda yer alıyor. Lirakal piyanosuyla başarılı bir hikaye anlatıcısı olan Shai Maestro ve Linda Oh’nun müzikal uyumları albümün başka bir dikkat çekici parçası. 4 farklı davulcunun her birinin içlerinde yer aldıkları parçalara kattıkları yorum farklılıkları albümün çeşitliliğine çok büyük katkı sağlıyor. Son dönemlerin dikkat çeken vibrafoncusu Joel Ross, Vivid ve Salvo parçalarında eşlikçi olarak parlıyor.
Ama albümün en büyük dengeleyicisi hiç şüphesiz Alex Hitchcock. Tansiyonu parçanın temposuna en uygun şekilde yükseltip alçaltan Hitchcock, sadece besteciliği ile övgüleri toplamıyor aynı zamanda müzikteki tüm katmanları birbirine doğru karıştıran bir katalizör vazifesi de görüyor.